Client Case: Horkans
Private label verhoogt de klantloyaliteit
Trek loyale klanten aan door producten te differentiëren met een private label. In een recent interview met Marvin, de categoriemanager bij Horkans, onderzochten we het traject van Horkans’ integratie van private label producten van Holland Animal Care. Als vooraanstaande speler in de tuin- en dierenbranche heeft Horkans het concept van private labeling omarmd om hun eigen unieke producten aan hun klanten aan te bieden. Laten we ons eens verdiepen in Marvin zijn inzichten over hun ervaring en de voordelen die ze hebben behaald met hun private label.
Wie is Horkans?
Als antwoord op de vragen over Horkans en de diensten, zei Marvin,: “Horkans is een familiebedrijf dat begon als een tuincentrum in Castle Bar, Ierland. In de loop der jaren hebben we onze activiteiten uitgebreid en nu hebben we drie bedrijven onder de naam Horkans: Garden Centers, Pet World en Pet Food Depot. Met een team van 120 toegewijde medewerkers streven we ernaar om ondersteuning en expertise te bieden aan onze klanten in de huisdieren- en tuinbranche.”
Het begon met een bedrijfsbezoek
Toen Marvin werd gevraagd naar hun beslissing om met private labeling te beginnen, benadrukte ze hun bezoek aan Holland Animal Care in 2020. “We waren enthousiast toen we de faciliteiten en productieprocessen bij Holland Animal Care zagen. Zelfs zien hoe hecht de teams waren, hielp bij onze beslissing. Op zijn zachtst gezegd speelde ons bezoek een cruciale rol in het aanwakkeren van onze interesse in private label producten.”
Positieve reacties
Om ons inzicht te geven in de reacties van het team op private labels deelde Marvin enthousiast mee: ''Het team vond de introductie van private label producten helemaal geweldig! Ze stonden er vanaf het begin achter. Met de trainingshandleidingen en ondersteuning van Holland Animal Care begreep ons team al snel de waarde en de voordelen van private label producten.”
Ook klanten stonden achter de keuze voor private label producten. Marvin gelooft dat dit werd versterkt door het enthousiasme van hun team. Hij verklaarde: ''Ik denk dat als dat gebeurt, mensen kunnen voelen dat dit iets is waar het team gepassioneerd over is en dat heeft echt geholpen om alles samen te brengen.”
Meer verkoop en klantenbinding
De private labels werden gecreëerd als Horkans' eigen huismerkproducten. Marvin merkte op dat dit hun personeel een stimulans gaf om het te verkopen. Marvin zei: "Het was makkelijker voor ze om erachter te staan. De creatieve benadering van het grafisch ontwerpteam van Holland Animal Care en het werk van ons eigen marketingteam bij Horkans hebben echt producten gecreëerd die opvallen in de schappen. De producten spraken voor zich. Dus je had niemand nodig om ze voor je te verkopen.''
Favoriete project door de samenwerking
Toen Marvin werd gevraagd naar de ervaring van de samenwerking met Holland Animal Care antwoordde hij: "Ik zou geen enkele fout kunnen aanwijzen tijdens het hele proces. Het team van Holland Animal Care was ongelooflijk behulpzaam. Van hun exportmanager die de producten uitlegde, tot de prijsstructuur en het grafische ontwerpteam, het was absoluut fantastisch. Het was een van mijn favoriete projecten om aan te werken in de hele tijd dat ik bij Horkans werk.''
Ondersteuning bij internationale regelgeving
Marvin vertelde dat hij zich tijdens het proces zorgen maakten over hennepproducten. Ze hebben deze vragen voorgelegd aan de afdeling kwaliteitscontrole van Holland Animal Care. Toen haar hiernaar werd gevraagd, benadrukte Marvin: "Alles werd grondig gecontroleerd en geverifieerd door hun team voordat we verder gingen met de producten.”
Over hun algehele ervaring met het navigeren door internationale regelgeving zegt Marvin: "Tijdens elke stap, van begin tot eind, werden we begeleid en ondersteund door het kwaliteitscontroleteam."
Klanten komen terug voor de producten
Toen Marvin werd gevraagd naar de voordelen van het verkopen van een private label in vergelijking met het verkopen van een gevestigd merk, antwoordde ze: "Het is van ons. We hebben veel vrijheid in het bezitten van ons eigen merk en in wat we ermee kunnen doen en we kunnen het naar een hoger niveau tillen. Ook kun je je eigen prijsstructuren en marges bepalen, dat is een enorm voordeel voor ons.''
Marvin merkte dat het gemakkelijker is om de producten door te verkopen omdat het hun eigen merk is. Klanten komen terug naar hun winkel in plaats van het product te zoeken bij een andere winkel die enorme kortingen of lage prijzen biedt. Marvin zei ook: "De kwaliteit van de producten is fantastisch. Het is ons eigen unieke product waarvoor klanten altijd bij ons terug zullen komen. Ze doen steeds herhalingsaankopen omdat het product gewoon werkt.”
Zeker uitbreiden in de toekomst
Toen Marvin werd gevraagd naar de mogelijkheden in de toekomst, zei hij enthousiast te zijn over het uitbreiden van hun private label assortiment. ''We zouden graag meer producten introduceren, met name in het verzorgingsassortiment. Holland Animal Care komt altijd met unieke en innovatieve producten.''
Horkans integreerde met succes de private label producten van Holland Animal Care en ondervond verbazingwekkende resultaten. Hun personeel en klanten hebben het concept enthousiast omarmd. Horkans kijkt ernaar uit om hun private label assortiment samen met Holland Animal Care uit te breiden en hun klanten nog meer innovatieve producten te bieden.
Wil jij je ervaring met onze diensten delen? Neem contact op met jouw accountmanager om in toekomstige verhalen te worden vermeld.
Ben jij enthousiast geworden en wil jij je eigen eigen merk creëren?
Dankzij private labeling is dit eenvoudig te realiseren. Bepaal zelf of je 1 product of een gehele lijn afneemt en vervolgens zorgen wij in slechts 4 stappen voor de ontwikkeling van je eigen merk.